måndag 26 juli 2010

Laga mat tillsammans med Syskonen Passion

Jag: *häller olivolja på pasta*
Jakob: *håller djärvt fram en matsked*
Jag: Yes! We will dig our way out with this spoon!
Jakob: But there is no spoon!

Tillsätt avjar relish.

Avnjut med ett glas vitt vin.

Ibland undrar jag om vårt beteende borde oroa mig. Men sedan tänker jag... på något annat.

Annars var måndagens matlagningsäventyr något av ett Epic Fail. Men mer om det kan jag inte säga. Faktiskt. Det här är en historia som bör lämnas ifred tills den dag Då Man Kan Se Tillbaka På Det Och Skratta anländer.

Den dagen är inte idag.

Övrigt:
Först tyckte jag filmen Cowboys & Aliens verkade bra för att... ja, det behövs kanske inte något förklaring till varför just jag tror att en film som heter Cowboys & Aliens (baserad på en serietidning) verkar bra.

Men pricken över i:et är det faktum att Harrison Ford (den mest framgångsrike snickaren sedan Jesus), Sam "Moon o den Smörige Killen Från Iron Man" Rockwell och Daniel "Har Faktiskt Inte Sett Enda Film Med Den Här Mannen Men Jag Vet Att Hans Mellan Namn Är Wroughton Vilket Låter Som En Skurk I En Jane Austen Roman" Craig *djupt andetag* ska var med i filmen.

Måste sluta missbruka mina Versaler på det där sättet...

PS. Vill bara meddela, att trots det stycke ni precis har läst, är jag inte den nördigaste i familjen.

Det är sant.

Inga kommentarer: