onsdag 21 juli 2010

Stugy

Best. Road trip slash weekend. EVER!

Eller ja, i alla fall till nästa gång vi hittar på nåt för det känns lite grann som allt vi tar oss för blir så där crazy bananas bra.

Vi gjorde allt man i princip kan göra i en mysig stuga i Hälsingland och det vi inte gjorde... tja, misstänker att det inte är riktigt värt att göra. Som Herr Omar sa till Ture Sventon i all ödmjukhet.

Dessutom bodde vi i en stuga som tiden glömt. Det var för evigt sjuttiotal där och utanför strövade dinosaurier. Okej... kanske var det fler björnar än dinosaurier.

Saker vi gjorde:

- Vi var badtöntar a la Napoleon Dynamite.

- Ett tag trodde vi det var en krokodil, men det är ju omöjligt. Visade sig vara Crocodile Lager istället. Ett misstag många har gjort.

- Jag fick syrebrist och spenderade en halv dag i tron om att jag var Jacques Cousteau. Men vem har inte gjort det, så säg?

Allt som saknades var en björn. Inte för att jag vill träffa på en ute i skogen men det vore mysigt om man satt i säkerhet inne i stugan och i stillhet kunde titta på hur björnen vandrar över tomten. Den skulle vara helt ovetandes om våra blickar eller helt enkelt inte bry sig utan bara göra sin grej. Vara helt naturlig. Och med naturlig menar jag givetvis att den skulle cykla på en enhjuling. Helt naturligt. Ett av Moder Naturs mirakel. Ingen vet hur eller varför de lärt sig cykla på enhjulingar, experter frågar sig om inte det vore enklare att börja med en vanlig cykel men björnen bryr sig icke! Den kör sitt eget race.

Annars var det en helg som var farligt nära perfektion.

PS.
En björn jag är glad att vi inte såg:



En Arctodus simus. En monsterbjörn och vi skall alla glädja oss åt att den är numera utdöd för den kunde springa lika snabbt som en häst. SOM EN HÄST! Det är för snabbt.

PS2.
Imorn ska jag och brodern gå och se Inception. Dels för att höja moralen i baracken medan direktörn och doktorn är borta och... jag vet inte vad... rensar ogräs och besöker hembygdsmuseum (those crazy kids) men främst vill vi se den för att det verkar vara en crazy awesome film och ingen är nog mer peppade inför den här filmen än Bror "Filmkännaren" Passion och jag.

Inga kommentarer: