tisdag 6 juli 2010

Nedräkning... uppräkning? Uppradning?

1

Doktor Gåta, han heter inte så men han gillar att ställa gåtor till folk så därför kallar jag honom i hemlighet det och egentligen ett ganska coolt smeknamn så jag tror inte han skulle ta illa upp men i alla fal... Dr Gåta brukar ställa gåtor till mig ibland på jobbet. Duh.

Jag vet inte varför men det är kanske hans sätt att chilla när han stressad och jag tackar inte nej till ett avbrott i det monotona scannandet. Problemet är att han ofta ställer sina gåtor på eftermiddagen och idag var första gången min stackars hjärna som är manisk fixerad på Peter Lorre lyckades svara rätt på en gåta. Dock ingen större vinst. Den var ganska lätt... men ändå.

Dr G: Du och en granne har en mur som precis delar era ägor på mitten, på den här muren brukar din grannes tupp stå och om den skulle lägga ett ägg som skulle ramla ner på dina ägor, vems skulle ägget vara?
Jag: Äääähhh... en sån där hönan eller ägget... grej... *paus+insikt* Men... *argt* EN TUPP LÄGGER JU INTE ÄGG!

Moget av mig att skrika åt en doktor när det är jag som inte riktigt har fattat det här med tuppar o hönor, blommor o bin, omelett och söndagsmiddag. Så att säga.

2

Body Shop:
Jag: Asså, förra året hade ni nån lotion som inte var "brun utan sol" men gradvis gjorde att ens ben inte såg ut som glittrande fjäll komplett med brölande fjällkor (vänta... va?)
Expedit: Åh. *ledsen min* Den har vi inte längre.
Jag: *förkrossad*
Expedit: *med eftertryck* Jag är ledsen.
Jag: *tappert* Det är okej. *sväljer mina tårar*

Nu har jag nåt från Apoteket... ACO tror jag. Med doft av sunflower-power oil extract to the maximum edge of extreme. Men det är inte samma sak. Inte alls.

Den förra jag hade luktade kokosnöt fast på ett helt okej sätt som kokosnöt annars aldrig brukar lukta. Det var en spännande upplevelse.

Nu upplever jag ingenting. Bara tomhet.

Det visst Expediten. Hon visste att det skulle bli så här och hon led med mig. Det är fint med en sån service känsla.

3

1 kommentar:

Akko sa...

ochkanskeenkoppte.blogspot.com

där finns jag.

Jag är btw ledig nästa helg, bad lördag förmiddag kanske?