söndag 4 juli 2010

Idag när vi badade såg jag en liten bebis. En som såg sagolikt perfekt ut och såg ut att lukta gott. Den log och skrattade förnöjt där den guppade i vattnet. Vilken söt liten parvel, tänkte jag, och då började det plötsligt värka i hjärtat.

Fruktansvärt.

Så här kan jag inte bete mig, tänkte jag samtidigt som jag sa: "Åh... den där bebisen kravlar upp ur livmodervattnet och in i mitt hjärta."
Det här med moderskänslor kom så plötsligt att jag inte riktigt visste hur jag skulle uttrycka det, misstänker jag.

Jag vill verkligen ha en bebis. En likadan krabat som jag såg i dag. Den ska krypa runt på golvet i en mysig, mjuk väst och sniffa på saker. Då och då kastar jag en bit patê på golvet som den kan smaska i sig.

Vänta... det är kanske en hund jag längtar efter?

Leguan?

Eller är det en grönsak?

Blandar alltid ihop sånt där. Bör nog väntas med att skaffa barn, husdjur och primörer.

Inga kommentarer: