tisdag 22 mars 2011

Man är vad man äter och skriver hur man klär sig. OBS. Sant.

Säger vi.

Eller... det här kan jag inte vara säker på men man får spekulera. Det får man.

Moving on... därför har jag idag klätt mig vårigt eftersom jag ska skriva en sketch SOM MÅSTE VARA SKOJ om våren. Ni förstår att jag är lite stressad. Fast eftersom våren inte riktigt kommit igång än så har jag för en gång skull faktiskt nöjt mig med hälften istället för att klä mig så att hälften hade räckt.

Business upstairs alltså (bluh-äjser... för det stavas så) och piffig kjol en trappa ner. That's the ticket. Passion gör ett fashion statement. Säger vi.

Har börjat skriva och min inspiration är min gamla lärare i Stockholm. De hade en förkärlek för vårtecken. En av dem hade ett hår som var Fantastiskt och jag minns inte riktigt hur hon såg ut men jag är säker på att hon såg Snäll ut. Hon var liksom Den Snälla Läraren. Inte mesigt snäll för hon kunde ryta, vilket kanske inte är så konstigt när jag tänker efter för hennes hår var en Fantastisk Gyllene Man som vi fick fläta på rasterna. Dessutom älskade den här läraren tussilagos och fågelsång.

Äh... kanske har jag mina nostalgibrillor på men jag är säker på att jag hade en lärare som hade En Fantastisk Gyllene Man och älskade tussilagos och fågelsång.

Sen fanns det annan lärare som skådade fåglar på fritiden. Ni vet typen. Han var även färgblind och hade en gång köpt en neonrosa träningsoverall i tron att den var orange. Det jag minns bäst från den tiden, förutom den där gången en fritidslärare insisterade på att kalla mig Biljardkungen för att jag var den enda som var villig att spela (och förlora hela tiden) biljard med honom, är att den läraren mitt i en mening kunde avbryta sig under lektionen, peka ut genom fönstret och utropa: "Se där! Kanske årets första strandskata! Och sen har vi Halland, är det nån som kan Hallands landskapsblomma?"

Det här ska jag nog skriva en sketch av.

PS. Angående förra inlägget: Jag måste komma på en jättebra hämnd. Den måste vara superb och lite makalös. Frågan är om jag kan komma något lika bra som en banan och en tantsnuskis. DS.

Inga kommentarer: