tisdag 1 mars 2011

Ibland när jag reser från Kulturkollektivet Kråkan finns det människor där som saknar mig (DET ÄR SANT JAG LJUGER INTE I KNOW VÄRSTA SORTENS CRAZY TALK KAN JAG SLUTA ANVÄNDA CAPS LOCK?)

De saknar mig för att jag använder min sista skvätt gin för man måste fylla Kungen i drinkschack med nåt extra fint, de saknar mig för att jag är ganska bra på Super Smash Bros Brawl.

Jag vill ge er lite tröst i denna svåra tid, jag vill försöka få er att sakna mig liiitte mindre (HUR KAN MAN GÖRA DET DU ÄR JU FANTASTISK?) Okej... whoa. Ibland bara exploderar mitt ego så där och får en egen omloppsbana (JAG ÄR I EN KREATIV FAS OKEJ?)

För att göra det enkelt och smärtfritt har jag gjort en lista:

1. Just nu tycker jag att DET BÄSTA skämtet är att prata "engelska" med "fransk" brytning.

Exempel:
Porten på jobbet är trasig. I vanliga fall kan man trycka på en ringklocka så det ringer inne på mitt kontor (Hur awesome är det inte att jag har ett eget kontor okej det är inte mitt per se och jag tror inte du vet hur man använder "per se" korrekt varför är jag alltid schizo i mina parenteser?) och när det ringer kan jag trycka på en knapp och öppna dörren.

Det är Magiskt.

Men nu är porten trasig. Därför gjorde jag en färgglad skylt där det står: Porten är trasig! OBS RINGKLOCKAN FUNGERAR EJ!!! Patienter hänvisas vänligen till nästa ingång.

Tror ni folk inte tryckte på ringklockan?

Svar; De tryckte på ringklockan. Därför skällde jag ut dem på följande sätt:
"Ze bell iz broken! Jyst, how you say, like my heart since I left sweet Paris! And your bebe is trés moche byt I believe 'e will grow up anz become un trés magnifik homme! Ou est la petite chou-fleur?"

OBS. Inget av detta har hänt på riktigt. (Eller?) Nej.

2. STÄMPLARNA! Nu är allt som det ska här i världen.

Nationer faller och nationer föds.

En fjäril flaxar med sina vingar och skapar en mäktig storm.

Någonstans i världen blir en två människor förälskade och någonstans i världen krossas ett hjärta.

Men Passion bryr sig icke. Hon har åter fått använda Stämplarna. Ah, lilla mångtydiga "A", som jag saknat dig men oroa dig inte gamla 45:an, tro inte att jag glömt bort dig.

När jag stämplar kuvert låter det Tick Tick Boom.

3. Jag säger "mandelbiskvéer" istället för "mandelbiskvier".

4. På Fettisdagen tänker jag äta min semla som jag dricker mitt kaffe. Med varm mjölk och dessutom tycka det är gott när brödet blir så där mojsigt... vänta va?

5. "mentlemegs!" är fortfarande roligt.

6. Varför har jag aldrig fått lära mig att svepa en pizza? Börjar inse att jag inte äter min mat tillräckligt effektiv

7. Fåret Shaun ska både bli film och teater. Vad är det för skrämmande fantastisk värld vi lever i?

8. Idag råkade jag le mot ett barn. Så dumt. Alla vet att de tolkar blottat tandkött som en utmaning men ska man se det positivt så fick jag i alla fall ett coolt ärr.

9. ...

Inga kommentarer: