söndag 27 mars 2011

Jag hade velat ha citatet "Iiiiiiii'm back again! - Miss Walker." som rubrik men:
1) Tror inte det är så många som spelat Syberia, äventyrsspelet med mammutar, robotar som heter Oscar samt hjältinnan Kate Walker. Kate Walker är försäkringsagent och/eller mäklare från Amerika. Varje gång hon kommer in på sitt hotell utropar hon glatt "I'm back again!" och hotellvärden svarar med ett likgiltigt "Miss Walker." Man kan liksom höra hans Ångest Ångest Är Min Arvedel.
2) Jag har bara varit sjuk i en och en halv dag. Såatteh... det är inte direkt någon frånvaro att tala om.
3) Har inget med rubriken att göra men: Kanske är det officiellt att Liz Lemon är min Idol.

Funderar på att göra ett temainlägg med bilder på Liz Lemon när hon äter pizza och annan konstig mat.

Känner mig lite besatt av mat just nu. Åt i princip inget annat än påskmust, juice (igår räknades det som föda), två till fem skedar yoghurt, vindruvor och en halv skål delicious gulasch tm. Var alltså sjuk. Känner mig fortfarande lite hängig men jag har i alla fall fått tillbaka Aptiten (Hunger +5, Törst +2, Magkurr +10). Dock så är min mage helt ovan vid fast föda och jag blev besegrad av en Macka med Keso.

Det är värre än febern jag hade förut för jag är van att vara tjejen som har en ängels utseende men en mage gjord av betong, stål och viljestyrkan att svepa en pizza. Tricket är att man måste lära sig att tänja på käken som en orm. Det tyckte jag var enkelt.

Fast jag är i alla fall tillräckligt pigg för att skriva nonsens igen.

Det tycker jag vi hurrar för.

PS. Vet inte om det här är bra eller dåligt men igår morse när jag började inse att jag inte skulle kunna gå på mitt seminarium var: "Neeeeej... jag kan inte bli sjuk nu! Vi skulle prata om litterär bildtransformation! Eeeeeekfraser... (mummel, mummel)... semiotik... (feberyrar) Den kosmiska modern... "

1 kommentar:

Lil'Bro sa...

Hahaha jag kommer faktiskt ihåg Iiiiiim backa again frasen också!