lördag 10 november 2012

Hade en sån där rolig och riktigt, riktigt bra kväll igår. Såna händer faktiskt ibland.

Vi gick ut och trodde att det skulle bli tråkigt men det blev kul. Vad mer kan man begära?

Dansade till Flying Facilities som är från Australien så tråkiga skämta jag drog igår var:

- A dingo took my baby.

- That's a true story. Lady lost her kid.

- Hahaha... öm... öh... Steve Irwin... nånting nånting... Crocodile Dundee...

- ...... do you call that a knife?

Det visade sig att jag inte kunde så många tråkiga australienskämt som jag först trodde.

När vi gick hem lånade en kille Lisas tändare och som tack visade han henne att just med denna tändare kunde man smuggla ... ahem... stimulansämnen genom att dra ut stiftet. Han fick sedan något vilt i blicken: "Inte för att jag någonsin gjort det," och gick därifrån i lagom rask takt. En sån där nonchalant rask takt.

Det var kvällens fun fact.

På vägen hem stannade vi till vid en kiosk och beställde strips som man bör efter ha varit ute på lokal.

Jag blev exalterad, förlorade fattningen och: "Jag måste få en korv med bröd. Med allt på."

Alla andra: "Allt?"

Jag, knyter nävarna och säger sammanbitet: "Allt!"

Och när det blev min tur att beställa bleknade kioskmannen och upprepade svagt: "Allt?"

"Allt!" upprepade jag och knöt nävarna igen för extra pondus.

Det fanns tårar i kioskmannens ögon och han viskade: "Jag visste att den här dagen skulle komma."

Sen tryckte han på knappen och  jag fick alla pokémonkort.

True story.

Inga kommentarer: