måndag 26 november 2012

Inlägget då vi fortsätter att prata om det som inte hände i Kanada... jag menar Belgien. Just det. Belgien. Inget hände där.

Ska vi prata om min störda förmåga att hantera livet? Jaaa, bräcker ni som en skock importerade leguaner som fastnat i tullen. Om ni inte vet hur det låter så tro mig, det vill ni inte veta. PS. Det här har inget med det där som hände i Kanada.

(menar du inte belgien?)

Jag vet inte vad du talar om. Det hände varken något i Kanada eller Belgien för jag har aldrig varit där och jag vet inte alls hur importerade leguaner låter. Är inte leguaner en sorts primör? Haha... livet ändå?

(vi håller fast vid den storyn också... )

Det händer att jag tycker det är jobbigare att gå till frisören än till tandläkaren. Är kanske inte direkt ett Bill Murray-cameo i Little Shop of Horrors men hos tandläkaren vet jag ungefär vad jag har att vänta. Dessutom, trots min mesiga personlighet, kan jag det här med obehagligheter ganska bra. Ett rutinbesök hos tandläkaren är inte värre än att säg...

- Krossa näsan. Ok. Minns knappt när det här hände. Minns bara att jag ramlade i en trappa och såg marken rusa emot mig och mitt späda lilla sinne tänkte "Fffffffuuuuu - " KABLAMMO sa det bara sen åååå sååå ridåååååå...

 - Få en njursvägsinfektion. Mitt sjuåriga jag pep förskräckt: "Ni ska ta vadåförnånting och köra upp den varnånstans?!?!" medan hela läkarkåren unisont kastade huvudet bakåt och skrattade ondskefullt samtidigt som en blixtoväder dök upp från ingenstans. Det var precis den dagen såg ut, minns det som igår förutom det jag förträngt till exempel när läkare plus gäng sjuksköterskor stod kring medan jag var tvungen att kissa så de kunde röntga det ÅH NEJ NU KOM JAG IHÅG DET IGEN! Måste hitta vodkan annars kommer jag inte kunna använda allmänatoaletter igen.

- Ramla framlänges o slå huvudet rakt på istäckt mark. När mina vänner släpade in mig till fritids började en av lärarna skratta hysteriskt. Såg ut som Disney's Quasimodo i ett par veckor. Praktiskt pga det var oktober och jag klädde ut mig till ryslig häxa.

- Bryta käken. Haha... den var en kul helg. Månad av enbart flytande föda. Så mycket välling. Så lik Marlon Brando när han var med i Gudfadern... varför fotade jag aldrig mig själv?

- Plus har redan dragit ut en visdomstand så jag är en härdad typ. Stenhård med is i blicken och händer känns som döda fiskar o bara darrar när jag inte druckit kaffe.

Det enda jag egentligen oroar mig för numera när jag besöker tandis är att jag ska få ett hål. Dock är min eviga kamp mot tandtrollen en kamp utan vapenvila, inte ens till jul... speciellt inte till jul med tanke på att jag bälgar i mig julmust som om det inte fanns en morgondag.

Trots denna oro känner jag mig rätt lugn hos tandläkarna för jag vet att artigt kallprat är omöjlig när någon gräver i din mun. Ok, en tandläkare körde ner en spatel o spegel och frågade sedan vänligt vad jag pluggade.
- Aadhsfkjdjfdfgj? sa jag.
- Ah, det låter intressant, jag har en kusin som hade det en gång.
- Ffhsgfdfjd?
- Försök att inte röra på dig är du snäll.
- Aaawwwrg...

Jag är ganska dålig på artigt kallprat.


Fast ärligt talat är jag inte lika dålig på artigt kallprat som jag blir stressad av det. Misstänker att jag tänker för mycket på det, gör det till en Grej. Varför behöver jag göra det till en Grej när det bara är en grej? En viss skillnad där som jag borde göra mig uppmärksam på.

Ska till frisören på onsdag och jag tänker vara smidig, suave och framförallt avslappnad. Liksom... det här tycker jag inte är nåt konstigt, vardagsmat för mig... klipper håret varje dag...

... fast inte varje dag för det vore konstigt HAHAHAHA nej, nej jag skrattar inte gällt o lite nervöst ty jag är suave... vad menar du att jag pratar konstigt? Det är väl så här vi ungdomar konverserar nuförtiden? Modernt, hippt... slang. Slangen. Öm äh... jag är inte en utomjording... hahah sorry, insideskämt... med mig själv. Ett insideskämt med mig själv ja...

HAHAHA... öm just det min frisyr, tja som du kan se är det inte en frisyr längre lika mycket som det är en massa öööhh... hår? Just det. Hååårrrrrr. Konstigt ord när du... säger... det högt? Det har du säkert redan tänkt på, du som är proffset ändå...

... NEJ NEJ GÅ INTE IFRÅN MIG! Du måste klippa mitt hår! JAG KAN INTE SE UT SÅ HÄR LÄNGRE! JAG ÄR ETT MONSTER!

Fast jag ser inte lika monstruös som jag kan se ut eftersom mitt ena ögonbryn inte hänger svullet o stänger igen mitt öga som Quasi- VARFÖR SLUTAR JAG INTE PRATA!?!?!

. . .

Äh... det här kommer att gå bra. Hur fint som helst.

(i alla fall bättre än hur det gick i kanada)

Du menar Belgien.

(just det... belgien)

Där vi aldrig varit.

(aldrig någonsin... på riktigt)

Just det, rätta takter... eller toner?

(allvarligt talat... den här usla ursäkten för personlighet? aldrig varit i belgien... eller kanada)

På riktigt.... HAHAHAHAHA

Inga kommentarer: