onsdag 14 november 2012

Boken

Igår kom en man fram till mig på tunnelbanan och höll fram en bok till mig: "Du kan få låna min favoritbok helt gratis."

Och jag hade inte druckit kaffe och är allergisk mot att främmande människor pratar med mig på tunnelbanan svarar därför: "Nej, tack jag har redan en."

Mannen stirrade på mig. Jag stirrade inte tillbaka lika mycket som jag försökte att inte somna där jag stod.

Han lyfter på hatten och går. Obs. Han hade hatt. Som han lyfter på innan han går.

Gentlemen. Mentelgen. Ok.

Jag hade också en hatt på mig. Kanske därför han pratade med mig från början. Han såg mig och tänkte "tvillingsjäl": Så tackar jag nej till hans favoritbok. Jag menar... va?

"Nej tack, jag har redan en"? ... vad är det för svar.

Nu kan jag inte sluta tänka på den där boken. Tänk om det också kunde ha blivit min favoritbok? Tänk om det var den bästa boken i världen? Tänk om jag läste boken och öppnade upp en portal ett magisk land där man hade äventyr och lär sig åka skateboard?

Jag menar... tänk om? Det lär vi aldrig få veta nu.

Eller så kanske hade han precis använt boken för att mörda o ville göra sig av med bevisen.

Också en möjlighet, där undvek jag en knivig sits.

Har inte tid med att bli jagad av Tommy Lee Jones o rentvå mitt namn på 48 timmar.

DET ÄR FÖR LITE TID!

1 kommentar:

amanda sa...

hahaha skrattar rakt ut, du är så STÖRD ibland!!!!! but then again det är därför vi älskar hanna passion