tisdag 28 december 2010

Förslag på nytt namn:

Jag är en i Kreativ Fas med underrubriken: Ja, det är ett hot
Känner mig lite extra kreativ just nu när mina drömmar den här veckan har varit intressanta på ett sätt som gör det lite extra tråkigt att vakna. Häromdagen drömde jag att jag stal sprit på en kyrkogård och köpte bil (en bubbla) som jag ironiskt kallade för "glassbilen". Därefter, helt utan anledning, blev jag tillfånga tagen av en ihålig man. Han var som en tyg docka som någon tagit ur all stoppning och mitt drömjag stirrade på hans håligheter och utbrast: "Ööööhhhh. Äckligt."
Jag beundrar mitt drömjag som var så där oförskräckt när hon stirrade faran (den ihålige mannen som jag vagt minns hade ett ondskefullt agenda som involverade en pyramid, sin ex-fru) men jag önskar att hennes oneliner hade varit något... vitsigare.

Har det tråkigt på jobbet. Inte samma ställe som jag brukar jobba på och det är inte alls lika roligt. På mitt vanliga jobb kunde jag ibland behöva svara i två telefoner samtidigt och ha hand om en sökare. Man kände sig lite hetsig och kunde prata om att vara hetsig på fikapausen och ens kollegor som man faktiskt kunde ha avslappnade samtal kunde säga: "Ja, det är hetsigt ibland."

Ah, dessa forna fina dagar.

Tråkigast är att det är meningen att jag ska scanna papper åt demensavdelningen men de har ännu inte lämnat av dessa på arkivet och jag har ännu inte haft möjligheten att kläcka ur mig kommentaren: "De kanske har glömt bort det."

Så kallad svart humor eller galghumor. Se och jmf "gravallvarlig".

Dock ska man försöka se det från den ljusa sidan. Dr Gåta har inte pratat med mig vilket är en otrolig lättnad. Förra sommaren, när jag tvingades att kallprata med honom, eller ännu värre: tvingades höra på hans gåtor, fick mig att börja tro på det här med reinkarnation. Uppenbarligen var jag löjligt dryg i mitt förra liv.

Inga kommentarer: