torsdag 9 december 2010

Tacksamhet

Såatteh... ska dansa afro idag. Till mitt försvar kan jag bara säga att min taktkänsla inte kan bli sämre i alla fall. Så det är ni som ska tacka.

Men om jag nu måste tacka någon så vill jag tacka Fanny. Tack, Fanny, för att du sydde mina gardiner. Vem vet vad som hade kunnat ha hänt om du inte blev räddaren i nöden? Antagligen hade jag sytt klart mina gardiner... EFTER HUNDRA ÅR! Och då hade jag varit allmänt vansinnig och min rumskamrater skulle bara kuttra saker i still med: "Vill du ha lite färdigtuggad soppa, lilla vän?"
Jag skulle sitta inne på rummet för det mesta och vika pappersflygplan av silkespapper och skriva meddelande i kod på deras vingar och kasta ut på förbipasserande.

Så vi kan all glädja oss åt att Fanny sydde mina gardiner. Det är även ni som ska tacka.

Här är för övrigt en lista på saker jag känner tacksam över:
1. Huey Lewis & News. Specifikt "Back in Time" och "The Power of Love".
2. Doc Brown eftersom Christopher Lloyd är balsam för själen.
3. Att jag faktiskt lät mig övertalas/insåg att jag vill se en film om mordiska fiskar. Den bästa formen av avslappning. I filmen figurerar även en vis Christopher "Doc Brown" Lloyd. Det skadar inte.

Den röda tråden är, som den uppmärksamme säkert redan förstått, "Tillbaka till Framtiden"

Inga kommentarer: