lördag 11 december 2010

Slapstick i the Twilight Zone

Det är nåt underligt på gång. Igår skulle Maja, som vanligt, fixa mitt hår, men då hände en liten Olycka.

Kammen som brukar sitta på rakapparaten föll av och det blev ett litet hål i min frisyr.
Baconfräs: Oj då!
Jag: Maaaaaaaaajaaaa... vad hände? Blev det ett hål?
Baconfräs: Det blev ett hål.
Och nu hände det underligaste. Baconfräs fick panik medan jag stod och var förnuftig och sa saker: "Stå inte där och fjanta dig. Fixa det istället. Jamen, det är ju inte hela världen. Så länge det blir snyggt där fram så bryr jag mig inte."
Som Baconfräs uttryckte det: Det är inte så där vår relation har fungerat hittills.

Tror det kan ha nåt att göra med att tack vare Zumban och Pump it (LOUDER!) har jag lärt mig att sänka axlarna. Det gör under för sinneslaget. Lugn som en filbunke är allt vad jag är.

Såååå... nu har jag alltså en fläck bak på huvudet som blir lite kallare än resten av huvudet om jag går utan mösse. Ärligt talat är jag förvånad över hur lug njag är. Trodde att jag skulle vara hysterisk vid det här laget. Är lite imponerad av mig själv. Bra jobbat, Passion, fortsätt så!

Och som om det inte vore nog med det! Har kommit på bästa tema för Passion å Petterssons sista program för terminen: "När jorden går under och ljusen släcks... "

Tema avslut och julafton alltså.

Övrigt:
Roligaste den här veckan: När filmen Piranha 3D går igång utbrister Amanda förvånat: "Men jag är ju jätterädd för fiskar!"

Inga kommentarer: