söndag 12 februari 2012

Den senaste veckan har varit en unik föreställning av charmig tankspriddhet.

Rättare sagt: Jag har varit enastående slarvig och klantig den här veckan.

Har bland annat lyckats tappa bort två kort: Träningskortet och passerkortet som även fungerar som kopieringskort. Det var ju en kul grej att totalt tvingas lägga ner 150 kr på.

Hurra.

Det värsta är att jag har bara mig själv att skylla. Suck. Om jag ändå levde i en tidsålder där det var lite lättare att skylla ifrån sig...

... kanske den mörka medeltiden?

Jag: Argh. Den här veckan alltså! Har tappar bort mitt passerkort till tortyrkammaren OCH min biljett till helgens mysteriespel. Och den här veckan skulle de sätta upp "Eva och Adam"-spelet dessutom!
Bybo: Åh den är riktigt bra. Bäst är när ormen frestar Eva och de blir utslängda ur paradiset.
Jag: HALLÅ!?! Spojlervarning tack.
Bybo: Du får bli lite mer ordentlig. Inte bara lägga ifrån dig saker utan att tänka efter.
Jag: Eller så var det en häxa som gjorde det.
Bybo: Äh? Verkligen? En häxa?
Jag: Definitivt en häxa. Inget snack som saken.
Bybo: Jag tror att det finns liiiite snack om saken.
Jag: Jaså? Lite misstänkt mycket protest frånt ditt håll mot en vettig förklaring på varför mitt liv ser ut som det gör.
Bybo: Ska vi verkligen använda ordet "vettig" i det här sammanhanget?
Jag: HÄXA! HON ÄR EN HÄXA! SPRING FÖR LIVET! BRÄNN UPP'NA! HÄÄÄXA!
Bybo: Herregud, jag är inte en häxa!
Jag: Åjo! Är inte det där din bjära som kommer rullandes?
Bybo: Det där? Ser mer ut som en stäpplöpare.
Jag: Va-va-vad sa du!?!
Bybo: En stäpplöpare. Det ser ut som en stäpplöpare.
Jag: Ååååh nej! Inte igeSjhdfhjsdhfjf!!!
Bybo: Du har äh... lite... lite stäpplöpare rakt i ansiktet. Bara så du vet.
Jag: Rrrrrrr!

Tyvärr skulle det även innebära att:
Jag: Mm-hm! Nu vore det fint med en uppfriskande och hälsosam dusch.
Bybo: Duuu-ssssssch?
Jag: ...
Bybo: Nej, men fortsätt. Vad menar du?
Jag: Alltså, att man använder vatten för att rengöra sig själv.
Bybo: HÄXA! HON ÄR EN HÄXA! BRÄNN UPP'NA!
Jag: Åååhhh... ironi.

Fast jag vill påpeka att det här med att medeltiden skulle vara en särskilt mörk tidsålder i vår historia är lite av en överdrift. Jag vet, jag vet… digerdöden, brist på intimhygien och så vidare meeeeeeen!

Jag har bara två ord för att helt vända upp och ned på er föreställning om medeltiden.

Okej?

Är ni beredda?

Här kommer det…

ILLUMINERADE HANDSKRIFTER!


Ohhhhhyeeeeeaaahhh… kolla in illumineringen på den där keltiska handskriften! Lookin' mighty fine, Book of Kells!

Bybo: Vänta… kan du läsa?
Jag: Erm… ja?
Bybo: HÄXA! HON ÄR EN HÄXA!

Inga kommentarer: