onsdag 29 februari 2012

Jag tänkte skriva ett långt inlägg om min enorma tågfobi men insåg att den FRUKTANSVÄRT FASCINERANDE berättelsen får vänta lite.

Det finns viktigare saker att meddela.

Ska delta i Uppsala Teaterfestival Plej på lördag. Ska sända Improradioteatern live i en timme mellan 16-17. Jag är galet peppad.

Hela Plej är för övrigt en grej som jag bara "varför har jag inte gått på det här förut?" På fredagen ska jag till exempel se en version av Hamlet på femton minuter. Det lär bli fantastiskt.

Improradioteatern kommer att sända som vanligt fast utan reklamavbrot och med klipp musik. Denna gång blir det publiken som kommer att få lämna förutsättningar och hela 10 improvisatörer (från Teater Prego) kommer att finnas med på scen. Även detta lär bli fantastiskt.

Kommer själv att fungera som konferencier. Kan avslöja min första tanke var: KONFERENCIER!?! Då måste jag skaffa en hatt!

Har nu fått lära mig att det inte är ett krav. Synd för jag har en gigantisk sombrero som min morfar smugglade ur Mexico genom ATT HA DEN PÅ SIG HELA TIDEN! (genialiskt!)

Jag håller på att prata med folk om teknik och idag ska jag även prata med Ergo. Försöker åkalla min Serious Business Woman-persona till en viss del. Försöker memorera saker som kan var bra att få med men oroar mig mest över VAD SKA JAG HA PÅ MIG!?!?!?!?

*ser längtansfullt på sombreron*

Vår tid är inte kommen, sombrero, men vår dag kommer en... äh dag att komma.

Sombreron: ...

*scenen tonar bort samtidigt som dämpad mariachimusik spelas*

Inga kommentarer: