söndag 5 februari 2012

Improradioteatern

På riktigt: Jag vill tipsa om Improradioteatern på Studentradion 98,9. Det är roligt (putslustigt, vitsigt) och interaktivt (man kan sända in förutsättningar för varje improvisationsgren via sms eller chat, hurra! är vi i framtiden eller!?!)

Nästa program sänds den 18:e februari (lördag) mellan kl 16-17. Skriv ner det i kalendern. Jag är med och producerar valsen. Hur spännande som helst och lite att sätta tänderna i även om jag inte längre gör så kallade fireside chats.

Det som följer är ungefär samma meddelande som detta men mycket… hrm… lite mer tra-la-la-la om ni förstår vad jag menar.


Ho-ha!

Hade tänkt att jag borde skriva om mina nya förehavanden på Studentradion men varje gång jag kommer hem och försöker skriva nåt på bloggen blir det mest: ”Adoi! Hannibal skulle vara ett bra namn! Höhöhö! Hatshepsut! (prosit! [lägg av med det där!]) Hurr, hurr! Derp, derp!” och hade just en parentes i en hakparantes?

Jag har absolut ingen koll på mina röster längre (du har inte koll på nåt! Din tönt! Hahahaha!) Äh… okej, är ganska säker på att det där var mitt Id, ingen kan vara lika otrevlig som hon… eller har samma dåliga bordskick.

(Äh kom hit din lilla- )

Wow, är det där Mary Astor som smugglar med sig en maltesisk falk där borta?

(Åh, var, var?!?!)

Och så var man av med den. Hrm. Vad var det jag pratade om?

Åh just. Ni ser hur svårt det är att hålla tråden med allt detta vansinne som försiggår sig runtomkring mig.

Jag vill berätta lite kort om Improradioteatern. Ni borde lyssna. Om ni inte har något bättre för er klockan fyra på en lördag och kom igen, hur många har egentligen något bättre för sig klockan fyra på en lördag? Inte jag i alla fall, det är en sak som är säkert! HAHAHAHA!

Nej, men seriöst. Det är kul. På riktigt. Jag lovar. Det är i inte varje dag ni kan styra och ställa med en improvisationsgrupp helt utan kostnad. Har ni hemliga machiavellianska drömmar? Lyssna på Improradioteatern lördagen den 18 februari klockan fyra, på Studentradion 98,9 så kan ni styra o ställa utan att för den delen bli helt medeltida. Framtiden är här och så vidare.

(Du ljög! Jag letade och letade men det fanns ingen Mary Astor där ute. Din lilla-)

Åh jösses är inte det där Vanessa Paradis som framför en svängig visa om att bli förälskad i floden Seine där borta?

(Vanessa Paradis!?!?! LA SEINE!?!? Åh jag kan inte ens… afdjfkdssjd!)

Stackarn. Hon kollapsa.

Inga kommentarer: