torsdag 11 april 2013

Ännu ett utdrag ur romanen "Mitt liv" med undertiteln "Varför?"

Kapitel 2 - Klåparen slår till igen 

(vad har vi lärt oss denna vecka?)

Att när känslig hud börjar bränna ska man inte vänta för att se vad som händer...

(därför att... ?)

... det som händer är att lätt sveda blir som ett vulkanutbrott?

(precis! och vad mer har vi fått lära oss?)

Att allt som finns i mitt huvuud inte behöver komma ut genom munnen.

(har vi något exempel?)

På apoteket:
Jag: Äh... skulle behöva en snäll kräm. det är lite irriterat i mina armhålor efter att jag tog bort hår.
Apotekare: Irriterat hur?
(Säg inte som en skållad babyrumpa, säg inte som en skållad babyrumpa, sägintesomenskålladbabyrumpa vadsomänhändersägintesomenskålladbabyrumpa)
Jag: Som en skållad babyrumpa.
(Aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhh)
Apotekare: Hm... jag tror vi har nåt som ska hjälpa mot det.

Säga vad man vill, hon var ett proffs ändå.

Inga kommentarer: