tisdag 9 april 2013

Return of Serious Businesswoman

Idag har jag använt följande fraser:

"Stig in på mitt kontor."

"Mitt folk ringer ditt folk."

"Jag hade en lucka i kalendern."

Vi skrattade gott åt det.

Men...

... i djupet av mitt hjärta, i avgrunden där monster som avundsjuka och vrede föds... där krängde sig Serious Business Woman på sig sina axelvaddar, fluffade upp håret och sprayade det tills det blev en skyddande hjälm.

"Jag är behövd... " viskade hon och fällde ut sin läderartade vingar. Hennes hjärta var en enkel kvinnas men hennes vingspan var en mäktig albatross.

Tiden var inne.

...

Trodde jag.

Visade sig vara en blandning av halsbränna och hungern som infinner sig fem i tolv.

Så Serious Businesswoman bidar sin tid, slickar sig om sina blodröda läppar och lurar bland skuggorna. Redo att glida fram och väsa: "Sssssälj, sssssälj allt!"

När hon anländer kommer det att bli fantastiskt och fruktansvärt.Vi snackar "all shall love me and despair".

Personligen ser jag fram emot det.

Inga kommentarer: