torsdag 18 april 2013

Varning: Inlägget då Passion använder ordet "åderpåle" fast ingen vill det, inte ens hon själv

Idag satt jag, en oskyldig (HAHA) liten tös och skrev  restaurangtips för charterglada människor i Italien. Trevligt värre, va.

Stöter plötsligt på en smula underlig brief till en av barerna: "en orginell bar med atypisk inredning. gott mandelvin".

Hm. Atypisk? Alltså... atypisk italienskt? Typ en italiensk bar med tysk dekor?

Blev tvungen att bildgoogla baren för att bättre kunna beskriva stället.

Skriver in barens namn och... PENIS! PENIS ÖVERALLT!

Stänger snabbt ner flicken och tittar mig fnervöst omkring. Vill inte att någon ska få för sig att jag porrsurfar på jobbet. Speciellt inte som barens dekor bestod av träskulpturer av skäggiga små dvärgmän men oproptionerligt stora hrm... *googlar nya synonymer*... öh åderpålar? (och priset för obehagligaste synonymen tiiiilll... !)

Om jag skulle ha en fetisch som jag inte kunde låta bli att bildgoogla på jobbet skulle jag vilja ha en mer förfinad fetisch än träskulpturer med stora åderpålar (SLUTA SKRIV DET ORDET)

Kan inte riktigt komma på hur jag ska beskriva stället. De har ett enhetligt designtema... till och med dörrarna är formade som en... (säg det inte) ... åderpåle? (AAAAAAAHHHHHHHHHHH)

Ber de lite mer erfarna om hjälp:

Jag: Hur ska man beskriva en bar vars inredning är väldigt... äh... bondskt?
J: Rustik?
Jag: Inte riktigt... öh, inte riktigt det jag menar när jag säger bondskt.

Skrev ihop två meningar innan jag hem och ska läsa igenom det imorgon innan jag bestämmer mig.

Just nu skrev jag nåt i stil med: "Gott mandelvin och FERTILITET! FERTILITETSYMBOLER ÖVERALLT!"

För övrigt lovar jag att aldrig mer använda ordet åderpåle.

(försent, alldeles försent. det ordet kommer förfölja mig in i mina mardrömmar)

Inga kommentarer: