tisdag 9 april 2013

Passion eller den Moderna Matlagaren

Tänkte att jag inte behövde ett recept. Tänkte: "Hur svårt kan det vara att göra köttbullar?"

Inte särskilt svårt alls, tänkte jag.

Kanske ska man ha i lite mozzarella? För att piffa upp biffen så att säga. Haha.

Jag var en dåre. Lät mig förföras av min egen vitsighet.

Föga anade jag vad min vals med Moder Jord skulle resultera i. Jag behandlade naturlagarna som min egen hoppborg och nu... nu får jag betala priset för denna dårskap.

Mina köttbullar... jag gjorde dem helt själv. Valde ut det finaste ingredienserna, de mest symmetriska och välartade örter för att skapa ett nöjsamt visage. Ha!

HA SÄGER JAG! Hur kunde jag vara så dum?

De är en styggelse. Ett hån mot all gott här i världen.

"Döda mig," viskar en av dem till mig. Rösten hörs knappt över fräset från stekpannan, "Jag kan inte leva så här."

"Jag kan inte döda dig," svarar jag, "Du är en köttbulle."

Och jag grät för jag visste att det var sant.


Mozzarellabollarna som Gud glömd
- En blaffa köttfärs
- 1 st dårskap
- En liten lök
- Mozzarella 125 g
- 1 ägg
- Hybris efter smak
- Rosmarin
- Salta med dina tårar

Blanda allt. Skratta vansinnigt då och då. Förslagsvis samtidigt som du kastar huvudet bakåt.

Stek allt. Försök att ha ugnen på samtidigt för att eftersteka (som ett proffs!) men glöm att det gör att den bästa plattan på spisen dör om du försöker steka o ha ugnen på samtidigt.

Svär över att du är glömsk men gärna poetiskt. T.ex. "Ack! Varför måste jag smutta på Hades cocktails? Ty han spetsar dem alltid med Lethes förrädiska vatten. Si! Du behöver inte göra det bara för att vara artig. Ve! Man måste sätta gränser annars kör alla bara över dig! Ack och ve!"

Hämta flaskan med blod som du hittade i det övergivna barnhemmet. Blodet är fortfarande varmt.Du ser skuggor av lekande barn i ögonvrån men när du vänder dig om finns inget där. Ljudet av skratt och barnsång dör bort...

Krydda med paprikapulver o basilika!

Om du har slut på blod av mystisk karaktär går vanlig tomatsås bra.

Servera med pasta.

Betyg

Maten smakar... helt okej.

Upplägg... *gråter* Denna ondska har jag fört till världen! Må Gud förbarma sig över min själ!

Slutbetyg: 4/5

Försökte fota middagen men den ville liksom inte fastna på bild

Inga kommentarer: