tisdag 16 april 2013

Ibland när jag ser mig själv i spegeln tänker jag: "Är ganska gullig ändå. Som en sjöfågel under en oljekatastrof."

Sen kommer jag på något pinsamt jag sagt under dagen och försöker krypa ur mitt eget skinn.

Eller gjort.

Som när jag går med hörlurar i öronen, hör mitt namn och går vidare ett tag i tron om att mitt namn är en del av låten.

Övriga nyheter: En stor lyktstople utanför fönstret på jobbet är numera hem åt ett par måsar. Förra året satte man dit en spikig grej, en sorts dödspyramid kan säga på toppen för att förhindra belägring av måsar.

Måsarna bryr sig icke. De är alltför upptagna med att skapa kärnfamilj.

Om man med kärnfamilj menar att man knuffar ut ungarna innan man är säker på att de kan flyga.

Haha. Samhällskommentar som inte riktigt funkar. Eller är det allegori jag tänker på?

Ett gott dagsverk kamrater.

Som mina kycklingburgare med coleslaw som jag lagade till idag.

Förutom att jag glömde kål... och slaw-delen. Och hamburgerbröd... så det var pasta och tomatsallad istället.

Annars precis som kycklingburgare.

Inga kommentarer: