måndag 15 april 2013

Diary of Doom

Misstänker att jag kommer gå igenom ett mycket långsamt psykbryt fram till 21:a maj. Om jag börjar skriva dagbok nu skulle jag nog kunna få ihop en ganska snygg apokalyptisk loggbok, en dömd dagbok.
Dag 1
Idag skrev jag lite texter om utflykter. Vi hade fika på jobbet. Det var trevligt.

Dag 2
Jag trodde att jag såg någon jag kände på tunnelbanan men det var det inte. Haha. Livet, va?

Dag 3
Daft Punk visade en teaser till deras nya singel. Roligt och intressant. Haha. Hahahaha. Jag gillar deras musik.

Dag 4
Läste en artikel om deras nya album. Roligt och intressant. Ha... hahaahahahHHHHAHHAha JAHKJAHKJ 

Dag 5 
Nghghghghghh HIGH DEFINITINNNNNNNN!!!!!


KAN INTE HANTERA ALL LENSFLARE!!! Så mycket underbar lensflare! Att stirra in i ljuset som reflekteras på deras gyllene och silvriga huvuden är som att stirra in solen. MAGNIFIKT OCH FRUKTANSVÄRT!

Dag 6
Daft Punk samarbetar med Kanye West... hgngng merrrrr Daft Punk yessss.... och en bit av "Lose yourself to dance"?!?!? Yesssssss...

Sen så kommer den där biten när en av karaktärerna börjar läsa min dagbok som jag... öhhh antar har skrivit på skrivmaskin för att den här refrensen ska fungera och allt de hittar är tusentals sidor med en enda fras upprerad ad infinitum:
DdDaAfFtTpPuUnNkK
DdDaAfFtTpPuUnNkK
DdDaAfFtTpPuUnNkK
DdDaAfFtTpPuUnNkK
DdDaAfFtTpPuUnNkK
DdDaAfFtTpPuUnNkK
DdDaAfFtTpPuUnNkK
DdDaAfFtTpPuUnNkK
DdDaAfFtTpPuUnNkK
DdDaAfFtTpPuUnNkK
Och de tänker: "Åh fffff- !!!" samtidigt som kameran zoomar ut och vem står precis bakom dem med mitt patenterade ler inte lika mycket som jag drar läpparna bakåt och blottar tandköttet.

DEN DRAMATISKA MUSIKEN NÅR SITT KRESENDO!

De rycker till när jag väser i deras öra: "Jag gillar verkligen Daft Punk... jag menar... verkligen."

Vilken twist där på slutet. Riktigt shyamalanskt kunde man säga och det är där den verkliga twisten ligger för om det finns något jag gillar mer än Daft Punk är det att använda folks namn som verb eller adjektiv. 

Inga kommentarer: