måndag 23 september 2013

Bin - Precis du och jag fast bin

Nej, men allvarligt talat. Mitt ansikte är inte helt och hållet gjort av bin.

Det var en metafor.

Finns det ett mönster eller en poäng med den kursiva fonten?

Vem vet?

Antagligen är det också en metafor.

Antagligen.

Finns det en poäng med det här inlägger överhuvud taget?

Antagligen inte vilket gör det till en metafor för livet.

PS. Jag kan ha glömt bort vad metafor betyder. I så fall, ignorera det här inlägget. Ignorera mig.

Tala kring mig och över mig som om jag inte existerade. Gör det och se vad som händer. Jag har en teori att jag kommer att  upphöra att existera eller implodera och bli ett svart hål pga brist på uppmärksamhet. Fast egentligen kan vad som helst hända.

Vad. Som. Helst.

Det är spännande att vara vid liv, inte sant? Hur länge det än må vara. DS.

PS2. Vid implosion och efterföljande svarta hål som slukar allt och alla ger NASA och Cern följande säkerhetstips:

- Omslut ditt barn i din famn och hoppas att din kropp kan fungera som en relativt effektiv köttsköld. Kom ihåg, barn är vår framtid.

I deras små kroppar existerar möjligheter till absolut godhet och den extremaste av ondska. Vackert och fruktansvärt. All shall love them and despair.

-  Blunda. Om du inte kan se det svarta håler kan det inte se dig. Säger vi.

- Upptäck en religion i sista minutet. Jag rekommenderar den feniciska fruktbarhetsgudinnan Astarte eller det krälande kaoset, Nyarlathotep. Kulter som är kul för hela familjen!

- Om du är konstnär, musiker, poet, författare eller en annan kreativ typ möt din undergång med ett leende. Om du har tur är du en av de odödliga och tidlösa. Din kropp kan inte skadas av det hungriga mörkret och du kan inte bitas blodig av tidens tand. Kom igen... försök i alla fall. Jag tror på dig.

- NASA och Cern vill påpeka att jag inte vet hur ett svart hål fungerar och jag att jag inte borde låtsas som om jag representerar dem på något sätt. De hälsar också att "Vem är du och vad gör du i mitt hus? Och varför har du raderat alla inställningar på mitt Netflix-konto?"
... aha om jag fick en tia varje gång nån sa det där till mig. Då hade jag haft ett antal tior men inte fler än tio. DS.

PS3. Mitt ansikte är antagligen inte gjort av bin. DS.

PS4. Bzzz bzzz bzzzzzzz. DS.

Inga kommentarer: