onsdag 11 september 2013

Naturkunskap

Tandnattskärran. En fågel som bevisar att Moder Jord är underbar.



Det här djuret stillar det obehag jag kände när jag fick veta att näbbdjur är giftiga och drogar honorna när de ska para sig.

För det ögonblicket var fyllt av: "Ugh Moder Jord om du vill mig nåt är jag inte hemma fast egentligen är jag det men jag tittar på repriser av Scrubs och kopplar bort ditt samtal gång på gång. Vet du vad? Varför tar du inte och skickar mig ett fax eller nåt så kanske vi kan bestämma en träff i framtiden?"

Skämtet här är att jag inte har en fax.

Ett annat skämt är att jag skämtade om att snart finns det inga ungdomar kvar som fattar vad den här symbolen på mobilen kommer ifrån.

Framtidens Attenborough: "1990 var det här en typisk fertilitetssymbol. Det här är inget vi vet säkert men vi kan ju spekulera."


"Haha," sa min kollega och höll med: "De kommer inte ens veta vad en dymo är."

Och jag "Precis. Dymo." *skrattar nervöst*


Inga kommentarer: