söndag 15 september 2013

Mina drömmar crossover: Veronica Mars och Lois Lane hänger i en bar.

Skulle kunna sälja min själ för en riktigt bra Lois Lane-serie. Lite som I can't believe it's not the Justice League-serien som handlade om de åsidosatte, b-superhjältarna som startade eget företag för superhjältar.

Liksom Lois Lane gör sin grej som världens mest nitiska reporter. Inget skulle stå i hennes väg.

Typ Darkseid invaderar jorden och alla flyr i panik förutom Lois Lane som: "Hur tänker du hantera den ekonomiska krisen?" Alltså, jag vill i princip ha en serie som bygger vidare på kortfilmen Tales of Metropolis: Lois Lane där Lois förföljer Batman med sina grävande journalistik... och måste rädda fotografen Jimmy från Pingvinen. Good stuff säger jag bara.





 
Lois Lane - Räddar världen gång på gång med sina hard hittin' o relevanta frågor. Och Stålmannen hänger utanför hennes fönster och hon: "Ledsen Cla- jag menar Stålmannen. Jag måste redigera den här krönikan om dagens samhälle som jag skrivit. Vi kan flyga runt jorden sen."


I min personliga huvudkanon har Lois Lane alltid vetat att Stålmannen är Clark Kent men hon säger inget för att inte göra småstadsgrabben Smallville förlägen.

Som avslutning, den bästa serierutan någonsin med Lois Lane. BAM!


Inga kommentarer: