söndag 15 september 2013

Var på maskeradfest igår som sagt och under festen försöker jag avlägsna mig från dansgolvet för att besöka damernas. Anna Guld grabbar då tag i mig.

"Du kan inte gå nu. Jag har önskat en låt."

Jag spärrar upp ögonen, "Är det Footloose!?!?"

"JA! Hur visste du det?"

J"Det är som du är i min hjärna!" väser jag storögt och beundrande och Kan du läsa mina tankar?

Anna Guld svarade inte på detta försök på telepatisk kommunikation men jag antar, med tanke på hur fantastiska vi är till tonerna av Kenny Loggins, är det bara en tidsfråga.

Då kan vi bli superhjältar.

Stoppa bankrån genom att visa hur bra vi kan kick of our sunday shoes och lose that blues. Jag menar... please, Louise, pull me offa my knees!

Bankrånarna kommer inte ha något annat val än att ge upp. När poliserna kommer för att haffa dem kommer de bittert (men med en gnutta beundran i rösten) säga: "Vi hade kunna komma undan med det om det inte hade varit för de där maskerade hjältarna och Kevin Bacon."

Inga kommentarer: