tisdag 24 september 2013

Lär er om grekisk mytologi med sån där gammal konst

Pärlor framför svin, va. Jag borde inte ge mig på att göra hysteriskt roliga skämt om Tantalos. (ännu roligare var hur gnällig min röst blev när jag förklarade för min pappa "meeeen åååhh pappa! det var ju han som dödade sin son och serverade honom i en gryta åt zeus! ugh du kan ju ingenting om grekisk mytologi!")

Borde hålla mig till mer svensson-skämt om hur gudarna förbarmar sig över folk och förvandlar dem till stenar.

Hiiiiilarious.

Har ni hört den om Niobe?

Ni vet... DROTTNING NIOBE!?!

Ugh.

Okej, nu är det dags för mer gammal och lärorik konst.


Här har vi till exempel Gaia. Gudarnas och titanernas moder. Hon var också först ut med jazz hands.

*skriver en skojig bildtext. Typ "bitch please" fast nåt mer fräscht och lite coolare*
Helt sant... eller ja ni vet... inget vi vet säkert. Kan dock spekulera. Spekulera så in i norden!

Vidare kan jag berätta att Nike (Ni-ke, inte naaaajjjjkkkkk) inte bara är en sko. Det är också namnet på segerns gudinna.


Haha! Gå nu och inte tappa huvudet nu, va! *frustande hickande skratt*

Fixad, Så jävla grym på photoshop jag menar paint.


Eftersom jag tjatat om sexiga svan-motiven som är rätt populära kanske ni undrar... vad blev det för resultat av den där svan!Zeus/Leda historien.

Varsågod. Här har ni Klytaimnestra. Dotter till Leda och född ur ett ägg. Business as usual i antika Grekland. Va, kunde de säga, är du inte född ur ett ägg?! och sen kastade de oroade och konstiga blickar på dig resten av kvällen.


 ... och jag har inget mer att säga om henne. Jag menar... WOW! Vilken pondus. Ett riktigt kap. Ja om det inte vore för att hon är del av det incestuösa, barnätande och mördar-släktet Atreus vars förfader var just... you guessed it! TANTALOS DEN GAMLA RACKAREN!

Tänk er den släktmiddagen och var sedan tacksam över att när du undrar var din bror/syster tog vägen under middagen behöver du inte oroa dig över att hen är middagen.

HA!

Svart komedi varsågod. Nu har ni fått skratta lite och förhoppningsvis lärt er något. Då kan vi sätta igång med den fina humorn!

Såatteh... en satyr, ett kannibal och en sexig svan gick in på en bar och bartendern säger: "Vad är det här? Ett tråkigt skämt med referenser till grekisk mytologi?!"

*kryper ihop i fosterställning*

Inga kommentarer: