fredag 13 september 2013

När ens stavkoll i börjar rätta ens ord till ord som inte finns är det kanske dags att trycka "ja" när den frågar om jag vill uppdatera...

Och i övriga nyheter: Jossan jag tar härmed ifrån dig titeln retmästare pga du leker lilla fröken språkpolis.

"Va?" säger du, "Men jag vann titeln som retmästare fair and square! Du kan inte bara ta ifrån mig titeln för att du är sur över att du missade att du råkat skriva fel ord och att din stavkoll är knäpp. VI LEVER I EN DEMOKRATI HANNA EN DEMOKRATI!!!!!!"

"Ha! svarar jag kallt, "Se om jag bryr. Nu kanske du lär dig att inte leka tråkig språkpolis och kommentera nån gång om hur fin o fantastisk jag är. Visst jag får höra det rätt ofta ändå... jag menar kom igen jag är Hanna Passion det klart jag får höra att jag är fantastisk... men du ska veta att jag kan tåla att höra det ännu oftare!"

Jossan suckar, "Hanna... sitter du i ett hörn och surar nu?"

"Neeejjj... " muttrar jag och kurar ihop mig i mitt hörn, "Jag surar inte. Jag kontemplenterar livet."

"... använde du precis svengelska?"

Skruvar upp ansiktet i den allra suraste minen, "Nnnnuuuuäääääeeeejjjjhhhh... "

"Lägg av nu, du kan inte vara sur. Du skrev faktiskt fel ord och kollade inte ordentligt när du körde texten i Word eller Open Office eller vad du nu använder. Var inte en surpuppa."

Försent. Alldeles försent.

Jag var född till surpuppa.


Inga kommentarer: