lördag 13 november 2010

Apa seriös pubrunda

För att låta Amanda få utlopp för sina enorma post-tentaångest gav vi oss ut på pubrunda igår. Det kändes lite konstiga. Har inte varit ute på ett tag. Inte för att vi INTE har haft roligt. Det har vi. Men liksom... ganska isolerat.

Vi har suttit i Kulturkollektivet Kråkan och sugit i oss lite vin och varit som gamla gifta par. Vi har tittat på Vem vet mest och Amanda plockar i mitt hår. Sorgligt.

Därför var det viktigt för oss alla att komma ut i sällskapslivet igen.

Vet inte om det gjorde mig så mycket gott.

Jag hamnade i en kreativ fas som jag ännu inte tagit mig ur. Utbrast flera gånger: "Hörni! Hörni! Är det inte fantastisk värld vi lever i? Det finns ju gratis tuggummi under alla borden här."
Fetkatten: *slår undan mina händer från bordet*
Jag: *petar henne på axeln* Haha! Jag rörde gratis tuggummi och nu rör jag dig! (lögn: jag blir aldrig så borta att jag glömmer att man ej bör röra gratis tuggummi)
Fetkatten: *ej road*

Pubrundan blev lite virrig och vi tappade bort varandra. Den avslutades på v-dala där jag beklagade mig för alla som ville höra på att det var synd att Amanda var borta. Hon missade ju allt gratis tuggummi som fanns under bordet.

PS. Det borde finnas krav på licens om man ska prata finlandssvenska. Man blir helt förhäxad; bara ler lite fånigt och glömmer att den som pratar mycket väl kan vara en tönt.

Inga kommentarer: