torsdag 18 november 2010

Ironisk Middagskoversation hos Passionska familjen:

Jakob: *finurlig min; ser ut som en person som är på väg att dra ett skämt* Hörni, fråga mig var jag bor.
Jag: Nej, gör det inte, pappa. Låt oss se hur länge vi kan provocera honom med vår tystnad. *stirrar intensivt på min bror*
Far: ... var bor du?
Jag: Vad gör du? Vi skulle ju vara en enad front.
Jakob: *muttrar fram nåt som låter som Magic Land Söder... strunt samma det var inte ett bra skämt*

Jakob: Får jag prata lite om cupfinalen? Det var det fetaste jag varit med om.
Jag: Vill ni veta det fetaste jag varit med om? En Dansk efterätt!

Ni ser ju klart och tydligt att jag är familjens lustigkurre. Den enda som håller moralen på topp. En del skulle påstå att jag sänker den med mitt kroniska skämtande men det är bara klåpare och otrogna.

Titta på den här roliga bilden. Det är mitt nya bästa barnprogram. Det heter Adventure Time [with Finn and Jake] och satsar helhjärtat på att vara så där härligt obehagliga. Dialog som hör till dessa bilder är som följer: "You were right all along, Finn. Now I'm going to cut out Princess Bubblegum's heart and... make out with it!"





Dessutom är det trevligt med en karaktär som heter Princess Bubblegum som inte är en värnlös nolla:


Inga kommentarer: