söndag 14 november 2010

Det var ett bra skämt

Igår förlorade jag hoppet för mänskligheten.

Förklaring: Jag hade börjat blöda näsblod... igen. Börjar bli trött på det. Vill INTE att det ska bli min grej. Tjejen som blöder näsblod stup i kvarten. Kanske världens sämsta sak att ha som "sin grej" någonsin... näst efter att aldrig använda dörrar. Det kanske är världens sämsta sak att ha som sin grej. Att inte använda dörrar. Spektakulärt men ändå värdelöst.

Äh...

Just. Jo, så jag körde upp en liten bomullstuss diskret i den felande [näs]borren.

Har ni tänkt på att i filmer stoppar folk aldrig upp tussar i näsan när de blöder. De liksom har en bit papper som de trycker lite halvhjärtat mot näsan och sedan tittar fundersamt på stup i kvarten. OM DU BARA KÖR UPP DEN I NÄSAN BEHÖVER DU INTE KOLLA HELA TIDEN OM DET SLUTAT BLÖDA! Bara så ni vet... men jag antar att det har något med att göra att man generellt sett ser ut som en idiot när man har [diskreta] bomullstussar i näsan.

Kanske har det också något med att göra med det faktum att kvinnor alltid tar mycket små tuggor när de äter i film. Speciellt om det är film som har mat som metafor.

Två filmgenrer jag har bestämt mig för att ogilla starkt: Filmer där mat används som metafor, filmer där flickor lär en känslig pojke/arg man att älska livet.

I alla fall. Där stod jag. Såg lite ut som en idiot med mina diskreta bomullstuss i näsan. En tjej jag jobbade med kom fram och ojade sig lite sympatiskt.
Hon: Nej, men usch. Blöder du näsblod?
Jag: Ingen fara. Du skulle ha sett den andra killen. *förväntansfull min*

Jag väntade mig inte mycket. Det var ett bra skämt. Inte ett fantastiskt skämt utan ett bra skämt. Varken mer eller mindre. Allt jag begärde var ett artigt lite skratt/skrock/fniss/överseende leende.

Vad fick jag?

Inget.

Hon: .... äh... menar du den andra killen... som... också blöder näsblod?
Jag: Nej, jag menar... ah. Du vet man brukar... *inser att jag är på väg att börja förklara ett skämnt* Nej, nej... glöm det. Vad jag menar är... *suck* ... jag är förkyld.

Vad är det för värld vi lever i när mina jämnåriga inte förstår skämtet "du skulle ha sett den andre killen"!?!
Det är en fråga som håller mig vaken om nätterna.
Det och hela den här Super Mario-grejen.

Som tur är finns det lite godhet som kan trösta små vilsna själar.
Så mycket gratis tuggummi som du kan orka med under alla bord! Helt gratis tuggummi!
Det är fantastiskt.

1 kommentar:

maja sa...

DET var ett bra skämt!
; Det var det ju!!!!1!