måndag 29 november 2010

Kan man ha för roligt?

En svår fråga men svaret är nog: Njaaaaaaaaaaaaaaaa.........

I fredags åkte jag och Maja till Gävle för att insupa kultur och komedi. Det var nästan alla roliga människor från P3 som var i Folketshus och ståuppade. Eftersom Jesper Rönndahl var där var det vanligaste ljudet från oss både små, fnissiga pip av lycka när han gick förbi oss.

Konstigt var dock att det var en massa gamla människor (okej, bra mycket äldre än mig i alla fall) som började se riktigt plågade ut när det började skämtas om Olof Palme, sex och clementiner. En man satt till och med och klappade sin fru tröstande på handen som för att säga: "Såja, såja... den elake, berusade komikern på scen kommer snart att sluta att prata om Palme. Håll ut, lilla vän."

Jag tyckte det var helt fantastiskt. Obviously. Vill ha mer humor. Mycket mera humor. Mitt liv måste bli roligare.

Fast det är ganska roligt just nu. Håller på med hemtenta och har redan skrivit fem av minst sex sidor. Helt sjukt. Förra gången var jag på väg att dö men nu flytet skrivandet på som om jag vore en lean, mean writin' machine, vilket jag också är men det kommer sällan fram när det gäller hemtentor.

Kanske är det för att 1800-tals litteratur är min grej. Mary Shelley, Jane Eyre, gotisk skräckromantik, Selma Lagerlöf, Ondskans blommor och så lite Samuel Taylor "Coolwibe" (som hans vänner kallade honom) Coleridge. I'm down with that... visst säger man man så, va? Försöker bli lite så där.... coooooooool. Vilket är svårt eftersom jag tycker det är kul att påstå att skriva Samuel Taylor Coolridge. Tycker det är ett bra skämt.

Ett annat försök att bli lite cool är att gå på Zumba. Vet inte vad som händer eller vad som förväntas av mig men all the cool kidzzzz are doing it så jag har inget val.

Inga kommentarer: