torsdag 16 juni 2011

Har kommit på ett sätt att stå ut med otrevliga äldre människor. Människor som tror att de är effektiva, ärliga, naturliga och "rakt på sak" men egentligen är de bara otrevliga. Och lite läskiga.
Men jag har utvecklat en metod för att klara av och stå ut.

- Har lagt till ett nytt leende. Inte lika spektakulärt som mitt vanliga leende. Tänker alltid bara le helt vanligt men det blir nån slags felkoppling på vägen. Istället för att le så drar jag bara läpparna bakåt och blottar mina mjölkvita gaddar och gapar som om jag är på väg att säga något riktigt, riktigt roligt. Och om jag känner mig själv rätt, och det gör jag, så är det säkerligen något riktigt, riktigt, riktigt roligt (verkligen?) Dessutom spärrar jag upp ögonen för att alla ska få se hur vita mina ögonvitor är.
Men mitt nya leende är dock lite mindre spektakulärt men effektivare i sociala sammanhang. Det är en perfekt kombo av blitt och överlägset. När jobbiga människor står och tjatar på mig brukar jag le så där och samtidigt börja se lite upptagen. Jobbiga människor blir osäkra och går sin väg med ett avslutande "gör inte om det bara!"

- Men viktigaste av allt för att hantera jobbiga människor: glöm aldrig att mest av allt, innerst inne, så är de helt enkelt avundsjuka på att du är så ung. Påminn dem gärna ofta om detta faktum.
Låtsas tappa en penna; visa att du kan böja dig ner och plocka upp den utan att stånka. Alternativt: låtsas stånka och säg, lite ironiskt; "man börjar väl bli gammal *menande blick följt av "ha!"*
Försök att få in frasen "jag var inte född då" så ofta som möjligt i konversationer.
Säg saker som: "Det är verkligen imponerande det du gör. Själv har jag för lite erfarenhet. Det är nog för att jag är så ung. Allt jag duger till är att njuta hämningslöst av livet.Hahahaha." skratta som om du precis sa nåt kul och den jobbiga människan har inget val att antigen skratta med dig eller le stelt. Oavsett vad de gör gråter de på insidan.

Men det är ok. Du gillar dem ändå inte. Och du är ung så vem bryr sig? Du är ung och dum och antagligen mycket snyggare. HAHAHA!

PS. Har kommit på en fantastisk grej! Om man förs väljer "espresso" från automaten på jobbet och sedan blandar det med presskaffet får man en dryck som nästan smakar som riktigt kaffe! DS.

PS.2. Med anledning av de senaste avslöjandena av fejkflator vill jag bara dementera alla rykten om att jag egentligen är en femtiofemårig man som heter Tom och bor i Nordamerika.DS.

Inga kommentarer: