måndag 1 augusti 2011

Låt oss diskutera det här med horoskop. Vi visste alla att den här dagen skulle komma. Efter att ha rasat mot Taco-Jungfrun och gamla människor i allmänhet var det bara en tidsfråga innan jag skulle ge mig i kast med horoskop.

Ska bara rasa av mig lite grann. Vem vet... innan solen går ner hinner jag kanske att rasa mot medium (lätt att lova saker)

Saker som irriterar mig med horoskop. Astrologi och Astronomi. Rrrrrrr. Varför måste det finnas två ord som båda låter lika seriösa men ett av orden är bara en massa... massa... en massa GALLIMATIAS! Förlåt min franska men ibland krävs det lite hårt språk tycker jag. Man får vara vulgär då och då. Det får man.

Hur ska jag som måste hålla reda på så mycket (läsa deckare till exempel) också kunna hålla reda på om jag bör håna astrologi och vara neutralt inställd till astronomi samtidigt som jag måste luska ut vem mördaren är i Lord Peters Smekmånad (tror inte att det är butlern)

Dessutom, grejen med horoskop i tidningar är att de är vaga för att kunna passa in på så många människor som möjligt. Det de flesta. Vad få vet däremot är att vaga horoskop ofta är vagt obehagliga (det vet jag för jag läser alltid horoskopen i lokaltidningen för att bli arg ty ilska är den kreativa fasens raketbränsle)

Exempel på när vaga horoskop är vagt obehagliga:
"Oxen (21 april - 20 maj)
Du är synnerligen kreativ idag! Gör nånting kul tillsammans med barn. En stilla flirt blir trevlig!"

Åååååååååhhhh-keeeeej.

Fast mest av allt hatar jag horoskop för att de aldrig stämmer in på mig.

Antar att jag för unik. Ett plågat unikum, vilse i kosmos. Dömd att försöka hitta rätt väg utan stjärnornas hjälp men vet ni vad?

Mer stjärnornas problem än mitt, va?

Catch you on the flipside!

//Tvillingarna aka Gemini aka Hon Den Där Som Börjar Leta I Plånkan Efter En Krona När Kassörskan Ber Henne, Det Tar Tio Minuter Innan Hon Inser Att Det Enda Hon Har Kvar Är Gamla Femtioöringar Och Resten Av Världen Bara Suuuuuuuuuuuuuuuuck

Inga kommentarer: