onsdag 14 december 2011

Luciatåget

Finaste igår var när Anna och Jossan från Ugglorna kom och lussade för mig. BARA FÖR MIG! HAHAHAHAH! Det betyder att jag är speciell!

(just det... speciell... )

När de dök upp höll jag på att lyssna på en podcast om seriertidningar (vilken twist på en helt vanlig vardag!) och när jag stod där i hallen var min kropp söndersliten av en massa känslor. Var rörd och road samtidigt som jag inte riktigt visste om jag skulle stå kvar och lyssna på sången eller springa in i vardagsrummet och stänga av podcasten som låg och störde i backgrunden.

Det var värre än det klassiska "skriva vs. kissa"-dilemmat. Ni vet. Man sitter och skriver NÅGOT FANTASTISKT men så plötsligt kan man inte skriva mer. Man går in i en vägg. Saken är den att man vill fortsätta skriva, man måste fortsätta skriva men man är så fruktansvärt kissnödig att det inte går.
"Argh! Jag kan inte sluta skriva men jag måste verkligen, verkligen kissa! Men om jag går och kissar kan jag inte fortsätta skriva! MEN om jag inte går och kissar KAN jag INTE skriva! ACK GRYMMA ÖDE! Varför måste jag plågas så!?!?!"

När jag väl lyckades lösa problemet bjöds det på en klassisk Luciashow.
"Staffan Stalledräng", hiphop remix. CHECK!
Poppigare julesånger (Lennon, "Tänd ett ljus", "Jag såg mamma kyssa tomten") CHECK!
"Gläns över sjö och strand", smärtsamt vacker, betoning på smärtsam. CHECK!
Käck version av "Midnatt råder" med godkänt antal tiptaps. CHECK!

Tomte och tärnan fick klart godkänt. FEM AV FEM MÖJLIGA LUSSEBULLAR!

Känner dock att jag inte riktigt lyckades förklara hur glad jag blev av det här för tärnan och tomten så jag har bestämt mig för att illustrera alla känslor jag fick. Varsågod, bilder direkt ur min själ! (något osorterat, mina känslor är många och varierade, inte helt lätt att hålla reda på)

...

...

...

Okej, det visar sig nu när jag sätter mig ner och försöker rita mina känslor direkt ur min själ att... att min själ är grotesk. Det här går inte att visa.

Vi nöjer oss med att säga att jag fick känslor SÅ MÅNGA KÄNSLOR när fint folk kom och lussade för mig.

Inga kommentarer: