fredag 2 december 2011

Edutainment

Min vanliga dator dog för ett tag sen. Vi får se om den överlever. Enligt datordoktorn var det i alla fall inte lupus.
"DET ÄR ALDRIG LUPUS!" sa jag och tänkte på magstödet men eftersom jag fortfarande tränar på det här med magstöd blev det mest ett hysteriskt skrik, "Vad betalar dig egentligen för?
"Jag vet inte riktigt eftersom jag är florist och inte datordoktor," svarade datordoktorn som var florist, "Butiken du söker är till höger."

Det sjuka med det här är att trots att jag hatar House (jag vill att Hugh Laurie ska vara rolig igen och inte tråkig!) så referar jag lite för ofta till lupus-skämtet. Låt oss lägga den på hyllan.

Just nu använder jag ett monster till laptop som brölar och har sig. Enligt visa utsagor ser jag lite ut som en Pentagonanställd som jobbar med modern, supercool teknik... FRÅN 50-TALET. Tror att det delvis beror på mina nya glasögon.
Har försökt uppdatera allt, rensa bort saker men den hänger sig fortfarande lite för ofta. Dock kan man spela spel på den. Om ni inte vet hur jag känner inför spel kan jag avslöja att det är ungefär som jag känner inför efterrätt.

Jag har känslor för spel.

ROLIGA SPEL FANNY RÖDTJUT OCH INTE TRÅKIGA SPEL SLUTA KALLA MINA SPEL FÖR TRÅKIGA - ... whoa...

Kanske en förklaring till mitt utbrott är på sin plats.
Förklaring: En dag satt jag och spelade mitt spel och då kallade Fanny Rödtjut det för tråkigt. Eftersom jag är ett sånt där fan och lojal till skaparna av spelet blev jag Personligt Förolämpad. Känner mig fortfarande harmsen på ett sätt jag sällan blir. Exempel:
Person: Jag anser dina åsikter om saker å ting är felaktiga.
Jag: (irriterad men fotfarande kontrollerad) Okej. Visst. Fine. Se om jag bryr mig. (spojler: jag bryr mig)
Person: Och Sam & Max: The Devil's Playhouse är ett trå-
Jag: (trycker upp Person mot en vägg, med nåt galet "loose canoon wildcard" i blicken) Du skulle bara våga avsluta den meningen... DU SKULLE BARA VÅGA! Steve Purcell och Telltale Games är ett av Moder Jords jävla mirakel! HÖR DU DET!?!

Faktum är att det här är en sak som gör mig till en bra konsument. Fanny, med anledning av ditt framtida yrke, borde du istället studera mig och mina fangirltendenser istället för... för att ÅH SAM OCH MAX HUR KAN NÅN KALLA ER TRÅKIGA! Hur? Ni säger långa, konstiga ord... är lagom meta... har kluriga pussel och belönar mig om jag klickar på allt jag kan och utforskar dialogträd.

Hrm. Som sagt... jag har känslor för spel.



Speciellt för äventyrsspel.

Jag har bildligt och snart bokstavligt bundigt mina händer för att inte installera sista delen av spelserien men så väljer Telltale att fresta mig genom att ge mig första avsnittet av Back to the Future: About Time och jag vill inte säga "jag fick det helt gratis" för jag kommer spela det och sen köpa resten av serien. DIABOLISKT!

Inga kommentarer: