onsdag 7 december 2011

Med anledning av att jag precis vaccinerat mig mot säsongensinfluensan googlade jag "hyperventilera".

"Psykiskt påverkade personer hyperventilerar ibland och deras tillstånd riskerar att förvärras ytterligare av de krypningskänslor som då kan uppstå. Det kan därför vara lämpligt att be personen andas i en påse under en period. Att andas i en påse kan dock i sig vara obehagligt, så påsen måste introduceras på ett hänsynsfullt sätt."

Tusentals scener med hysteriska personer som får en påse introducerade för sig på ett allt annat än finkänsligt sätt börjar rulla genom min skalle.

Det är comedy gold.

"HÄR ANDAS I DEN HÄR PÅSEN!"
"Ahhhh varför *hyperventilera!* gör du *hyperventilera!* så här *hyperventilera!* MOT MIG!?! *hyyyyyperventilera!*
"ANDAS I PÅSEN SÄGER JAG DET ÄR FÖR DITT EGET BÄSTA!"
(efteråt)
"Det var tur att du tvingade mig att andas i påsen annars hade jag kanske aldrig slutat hyperventilera."
"Vänta... va? Hyperventilerade du?"
"Öm... ja."
"Jaha... "
"... så varför - "
"Nej, jag vill bara verkligen, verkligen se dig andas i en påse."
"..."
"Lunch?"

En annan scen ur dessa två personers liv skulle kunna vara:
Person#1: DRICK DET HÄR!
Person#2: Äh... varför då?
Person#1: JAG VILL BARA ATT DU SKA DRICKA DET HÄR!
Person#2: Vad är det?
Person#1: JAG VILL VERKLIGEN, VERKLIGEN ATT DU SKA DRICKA DET HÄR!!!
Person#2: ... nej, tack.
Person#1: Hm... okej. Lika bra det.
Person#2: ...
Person#1: Såatteh... lunch?
Person#2: Det var kiss eller hur?
Person#1: Errrr... det går varken att svara "ja" eller "nej" på den frågan.
Person#2: Jag hatar dig.
Person#1: Ahmäh! Var inte så tråååkig. Lev lite, va.

Inga kommentarer: