tisdag 6 december 2011

Snö. Alltså snö. Igår hatade jag snö men insåg att den där äckliga substansen inte ens förtjänar mitt hat.

Numera är jag fullkomligt neutral när det gäller snö. Det registras knappt på min radar. När vi möts i korridoren råkar jag alltid gå in i snös sida eller axel, när det händer tittar jag upp lite förvånat och säger: "Förlåt, jag såg dig inte," och jag menar vartenda ord!

Bara så ni vet är "snö" en metafor. För den vidrige, usla fauxbrutusen* vars ansikte jag ska möblera om. "Möblera om" i metaforisk mening givetvis.

*fauxbrutus = personen ifråga skulle kunna kallas för förrädare (en brutus) men i så fall måste det ha funnits något att lita på och bli förråd av från början men personen i fråga är tomt, själlöst skal... som jag ställer mig helt neutral till.

Vad pratar jag om egentligen? Vem vet? Inte jag i alla fall. Rrrrrr...

Okej. Tänk lyckliga, harmoniska tankar så du inte börjar dagen på fel sätt.

*ägnar resten av morgonen åt att imitera Doc från Tillbaka till Framtiden*

Great Scott!

Marty!

Great Scott!

Marty!

If my calculations are correct, when this baby hits eighty-eight miles an hour, you're going to see some serious shit.

Inga kommentarer: