torsdag 29 december 2011

Highlights

Jakob och jag spelar upp en sketch där en orc träffar på Dr Livingstone i Mordor.

Alla tyckte den var rolig.

Alla.

Okej. Ny definition av "alla": Jag + Jakob.

Vi tyckte den var rolig.

Pappa tänkte nog på den vargflock som ville uppfostra mig och den grupp med kringresande mimare som ville uppfostra Jakob (den passionska myten? värd att utforskas!)

* * *

Katten: (svassar in i köket... eller kanske svansar in i köket... hahah...va?) *jamar gurglande*
Jag: Låt mig fix det här, jag vet vad hon vill.
Pappa: Maten finns -
Jag: Shoooooosh! Jag vet vad hon vill! Shooosh! (till katten) Hej lilla vän, ja hej. Komsikom, lilla vän. Såja. (försöker få katten att gå in på den nedersta och tomma hyllan i skafferiet)
Pappa: Hanna, nej...
Jag: Men hon vill gå in! Ja, det vill du!
Pappa: Hanna. Nej. Nej.
Jag: (låter katten gå) Men hon ville gå in!
Pappa: Du måste komma ihåg att katten inte är Jakob.

Regression!

Jag vet hur man gör.

Dessutom... kan ha varit en ovanligt grym storasyster med tanke på min vana att försöka låsa in i min bror i flyttkartonger.

PS. Inga djur skadades vid skrivandet av detta blogginlägg. DS.

* * *

Pappa: DRICKER DU DIREKT UR MJÖLKKARTONGEN!!?!*

*Samma skandaliserade ton som man använder då man utbrister: "Han gjorde vad med fåret!?!"

* * *

Inga kommentarer: