tisdag 26 februari 2013

Att jag precis stod i badrummet och stirrade anklagande på toaletten. Det här kommer aldrig att fungera, tänkte jag men visste inte riktigt varför.

Det var något som var fel. Fruktansvärt fel. En dissonans i universum. Något hade rubbat mina cirklar. Det var som en miljon röster plötsligt skrek ut sin skräck och blev tystnade lika plötsligt.

Då insåg jag vad som hade hänt.

Jag hade plockat upp frukostdisken och sedan slagit på autopiloten för att samtidigt kunna tänka igenom ett stycke jag höll på att renskriva. Min trogna autopilot hade tagit mig till badrummet istället för köket med tack och lov fanns det en del av mig som stoppade mig innan jag la ner kaffekoppen och yoghurtskålen i toaletten.


Ibland är jag rätt smart och kapabel.

Ha.

HAHAHAHAHAHA.

Aaaaaahhhh.

*gråter*

Inga kommentarer: