fredag 22 februari 2013

Har inte skrivit här på länge. Skam på mig, skam på min familj, skam på min ko, osv.

Har varit fokuserad på att skriva arbetsprover och en novell som börjar arta sig. Den började från resterna av NaNoWriMo 2012 och en gammal skrivövning från Rondellen som handlade om en mystisk fabrik och ond, bråd död. Business as usual alltså.

Dessutom. Krig. Har varit strängt upptagen med att föra ett audiokrig med min granne. Hen sätter på hög, dunkande musik vars bas nästan får mina koppar att darra på hyllan. Jag slår på radion. Hen vrider upp volymen lite grann. Jag vrider upp volymen lite grann. Grannens musik tystnar. Jag stänger av radion. Kastar huvudet bakåt och skrattar segervisst.

Grannen slår på musiken igen.

Mina ögon smalnar, "Well played, granne, well played. Du har kanske vunnit slaget men inte kriget."


Inga kommentarer: