onsdag 13 februari 2013

Ska på bröllop snart. Senast jag var bröllop rullades en hel gris med ett äpple i munnen in vid midnatt och en gammal cirkusdirektör försökte supa pappa full.

Vi fick med oss ett par flaskor vodka som blev över på kvällen.

Haha. Jag vet. Vodka som blir över på ett polskt bröllop. Det finns ett skämt här.

Har noga valt ut min outfit inför detta och den är lite borderline folkdansdräkt? Fast på ett bra sätt?

(rycker på axlarna)



Var på ännu en intervju i veckan. Fick frågan om jag hade fobi för a)höjder b)trånga gångar c)spindlar.

Svarade att b o c var inte var några problem men att visst, jag är inte förtjust i höjder men om det bara innebär en lång, inkapslad trappa så är det inga problem. Be mig bara inte att klättra i träd.

De försäkrade mig att de inte skulle ingå i mina arbetsuppgifter.

Vi skrattade hjärtligt och hallå småpratet min gamla nemesis, vi har möts ett antal gånger nu och jag börjar bli riktigt bra på det här.

Vidare förklarade de att det hade uppstått lite missförstånd om vad tjänsten skulle innebära. Ånej, tänkte jag, den verkade ju så rolig. Visade sig att det var precis som jag tänkte men...... man fick också en walkie-talkie.

Haha. Yes. Det är på gränsen till mitt drömjobb.

Allt som saknas är kodnamn (calling mrs sasssy banna cat, calling mrs sassy banana cat, vi har en kladdig situation på halsen, ödlan har vräkt ugglan ur nästet, uppepar ödlan har vräckt ugglan ur nästet, roger over and out!)

Inga kommentarer: