tisdag 26 februari 2013

Har skämtat tidigare om klyschiga frågor man får på anställningintervjuer men hittills har jag aldrig fått den så kallade nya metoden (ingen kallar det för den nya metoden) med frågor som t.ex. "tror du avokado är en grönska eller frukt?" för på det sättet luska ut mina allra innersta styrkor och svagheter.

Känns farligt freudianskt om ni frågor mig (det är aldrig nån som gör)

Men har som sagt aldrig stött på en sådan fråga. Förrän idag det vill säga.

Fick frågan: "Om du kunde vara ett djur, vilket djur skulle du vara då?"

Och jag svarade: "Sengångare. Det verkar rätt chill och så kan man bli ett populärt youbtubeklipp."

Min första instinkt var att svara: "Bältdjur!" och det är tur att jag inte gjorde det eftersom ifall jag hade fått följd frågan; "Varför då?" hade jag antagligen svarat: "Eftersom de är de enda däggdjuren förutom människan som kan få spetälska. Ha. HAHAHAHAHA."

Om ni nu tänker "vad är det för fel på henne!?!" så är det en fråga jag ställer mig varje dag.

Faktum att det är det som får mig att stiga upp på morgonen. I jakten på svaret på denna eviga fråga.

Plus hatet till min musikälskande granne. En dag ska hen allt få.

Inga kommentarer: