torsdag 14 februari 2013

Personal på biblioteket: Får det lov att vara lite godis?

Det är samma tant som anklagade mig (egentligen inte mig men ok) för att lägga en fälla för oskydliga människor.

Stirrar misstänksamt på henne. Lite för länge. Är det ett så kallat trick?

Tar en godisbit efter alldeles för mycket tvek.

Fem hundra år senare: Å JUST DET! ÄR DEN 14:E IDAG HAHAHAHA!

Svårt att veta när man inte längre bor i korridor och det finns ett par på ena sidan och ett blivande par på andra sidan. Kärlekskrankt fnitter genom väggarna från två olika håll.

Patton, vi är omringade!

Fick dock chansen att känna som en desillusionerad cyniker och vandra fram å tillbaka på mitt rum muttrandes om hur jag minsann inte fallit för en påhittat högtid uppfunnen av kort- å godistillverkare. Inte ofta man får chansen att känna sig så. Ofta faller jag för saker och ting. Så länge jag inte läser en recension som beskriver det jag gillar som inte särskilt coolt. Då tycker jag inte om det längre.


Inga kommentarer: