onsdag 21 augusti 2013

*bildgooglar sockor i sandaler och* Jag håller på med en viktig grej!

Efter den senaste tiden av "nej, jag vet inte heller vad jag håller på med"-inlägg i denna blogg kände jag idag att nu får det vara nog. Nog med antydningar om marina eskapader och fruktansvärda upplevelser när ens linser visar sig vara en portal till en värld som ligger precis under ytan på vår egen. (numera har jag bara mardrömmar när jag sover, vilket är en klar förbättring från att ha mardrömmar när jag var vaken och sov och tiden däremellan)

Var på väg att skriva nåt om att mina nya sandaler var ren perfektion, att hela mitt liv hade lett fram till det ögonblicket då jag tog på mig mina nya sandaler och sen en punchline, nåt om att jag borde skaffa en hobby. Kanske nåt om hur mina sandaler ger mig en massa ohållbara känslor. En storm av känslor, hade jag kanske skrivit. Följt av det nu något uttjatade skämtet *drops mic*. Suck.

Men mitt i skrivandet tänkte jag: "Nä nu får det vara nog med konstigheter. Vi måste göra nåt normalt för en gångs skull. Till en början kan vi sluta referera till oss själva i plural. Det är en bra start.. tycker jag."

Min spegelbild gjorde tummen upp. Henne kan jag alltid lita på. Förutom den gången när hon försökte övertala mig att vi skulle byta plats och jag blev nästan fångad i en galen spegelvärld... eller var det ett avsnitt av Kalla kårar?

Så därför har jag spenderat kvällen med att försöka bestämma vilken av mina två identiska blommiga toppar jag ska ta med till Sicilien, ätit en tonfisk+quinoasallad och bildgooglat kvinnor som har sockor i sina sandaler.

bitersigiläppen.jpeg
Kanske skulle man... bara pröva att ha sockor på sig... samtidigt som sandaler? *biter sig i läppen*

VAD ÄR DET SOM HÄNDER MED MIG! Har jag flugit för nära solen?

Stopp stopp vi skulle inte göra det här sa vi.


Inga kommentarer: