söndag 11 augusti 2013

Ett utdrag från min drömdagbok eller ett avsnitt av mitt fantasikulturprogram "Tänkvärt"

Efter att jag sett Pacific Rim i fredags med Hatten drömde jag en dröm som inte går att beskriva med ord.

Men eftersom man inte kan rita av eller fotografera lukt och/eller förnimmelsen av naglar som skrapar på en kudde får jag göra ett försök med ord ändå.

Natten mellan fredagen och lördagen drömde jag att jag och Hatten bröt oss in i ett mystiskt hus och stal ett dussin frusna kräftor.

Drömmen genomsyrades av en värmande känsla av meningsfullhet och kamratskap.

Hm. Det var inte lika svårt som jag trodde att det skulle vara. Haha. Ord, du är ständig källa av överraskningar i mitt liv.

Tänkvärt. Och då menar jag både drömmen och ord såsom "åderpåle" (du ljög du ljög du ljög för du lova att du aldrig mer skulle skriva eller säga det där ordet)

Mwahaha. Ett löfte är bara en massa ord och ord har ingen kraft när man väl bryter ner universum i sina minsta beståndsdelar.

Tänkvärt.

Men vad innebär min dröm? Vad betyder den så här i kräfttider?

Om ni frågar mig, och det här är inget jag vet säkert men jag kan tänka mig att ni frågar mig om det här eftersom det är min dröm jag menar kom igen vem ska ni annars fråga? Shirley MacLain eller? Ha! Få mig att skratta med en så daterad referens! (öööhhh ursäkta men shirley maclain hade en roll  i downtown abbey såatteh.... )

Huuuur sooom heeelst! Drömmen kan betyda många saker. Det är vad jag tror. (åh vad skulle vi göra utan dina dagliga experuttlåtanden?)

Det frusna kräftorna symboliserar allt som har varit, kommer vara, kan ha varit, skulle kunna ha varit. Att kärlek och förtvivlan står i förbund i en destruktiv, oundviklig vortex som sakta men säkert kommer sluka oss alla

Jag gråter och jag vet inte va-

Åh just det. Fortfarande linserna. Haha.... vet inte varför jag glömmer bort det hela tiden.

Inga kommentarer: