torsdag 8 augusti 2013

Viktig information till allmänheten

Kära vänner, fiender och ni som motvilligt allierar er med mig pga delar samma fiende (alltså hon den där på bussen med läckande hörlurar och han den där i min hiss som ler på utsidan men skriker på insidan)

Ta ett djupt andetag och njut av dessa underbara nyheter jag nu leverar rykande hett direkt från pizza-ugnen (inte en fungerande metafor men jag åt pizza till middag och som följd känner jag mig nu uppfylld av evig tacksamhet till denna maträtt)

Jag har hittat ett par nya sandaler. De bör anlända inom en snar framtid. Prisa valfri gud och/eller gudinna (förutom Bastet, jag har ej förlåtit henne ännu för den lilla presenten hon lämnade på altanen förra året)

Ni kan nu sova tryggt i vetskapen om att jag har passande skodon för min resa till italien där jag kanske eller kanske inte ska äta mer pizza.

I övriga nyheter... har numera en keps. Den är inte gul utan blommig. Känner att det var ett klokt val. Det är en trygg keps som håller de omöjliga formlösa skepnaderna som mina linser framkallar i schack.

I övriga, övriga nyheter.... duvorna i min trappuppgång har inte synts till på ett tag. Vågar mig på att gissa att mina grannar/styrelsen har besegrat dem på ett eller annat sätt. Alternativt kände de sk second hand-skam när de såg mina fumliga försök att köra bort dem.

Second hand-skam är den bästa skammen. Det bränner lite extra när du vet att känslan som tar dig i besittning inte är din egen.

PS till den som det berör: Bara för att vanliga katter lämnar små "presenter" på altanen i form av näbbmöss gör det inte på något sätt det du gjorde okej. Jag bryr mig inte om vad du säger. En näbbmus är inte samma sak som en människa trots att ingen i hela världen kommer sakna hen. DS.

Inga kommentarer: