fredag 9 augusti 2013

Sartre? Ha! Vilken tönt

Han var så ute och cykla på fel sida av Seine kan man säga. Fullkomligt borta. Den franska polisen (som är precis som vanlig polis fast de talar franska) kände sig illa tvugna att konfiskera Sartres baguetter.

"Mai no!" kan man tänka sig att han bestört utropa, "Inte mina baguetter."
"S'il vous plaît, monsieur, c'est la loi!"* svarade polisen iskallt.
Sartre föll till sina knän (kan vi tänka oss) "Inte mina baguetter!"
"Éloignez-vous de les baguettes!"**
"Neeeeej... "
"C'est terrible. Pourquoi est-ce qu'il parle suédois et pourquoi parlons-nous google-traduit en français? Telle est la véritable enfer sur terre."***
"Pourquoi est-elle traduisait la traduction de suédois et anglais? Il ne fait aucun sens!"****
"Aussi c'est le dernier jour avant ma retraite."*****
"Tu es fou! Vous avez condamné tous!"******
Poliserna träffas genast av fallande rymdskrot som avslutade sin färd genom atmosfären i det vackra Paris pga poliserna hade råkat uttala polisernas absoluta förbjudna fras. Sartre tog antagligen tillfället i akt och flydde med sina franska brödprodukter.

Det här är förstås inget jag vet säkert men vi kan ju tänka oss hur det kan ha gått till.

Sarte hade i alla fall fel. Såsåsåsåså fel.

Helvetet är inte andra människor lika mycket som det är dagarna då du bara vill prata om Transformers men har ingen att prata med. Nog med plågsam tortyr för att fylla på alla nio cirklar så det räcker och blir över. Vergilius skulle hålla för Dantes ögon och, "Se inte på det! Det är fruktansvärt!"

Allt jag vill är att prata om är Transformers. Specifikt Robots in Disguise och More than meets the eye för dessa två serier fyller mig med en massa känslor. Alla dessa känslor har ingenstans att ta vägen. Ibland försöker prata om det lite i smyg och folk: "Vänta lite... pratar vi bara om robotar nu igen?"

*flämtar* Bara robotar!?!? Hur vågar du!?!?



Jag behöver förklara hur sorgligt det är att Chromedome förlorade sin älskade Rewind.
Jag behöver prata om hur fantastisk den osannolika vänskapen mellan Krok, Crankcase, Fulcrum, Misfire och Spinister är.
Allt jag vill är att prata om är hur Starscream är en liten subba med dolk, hur fantastisk Knock Out är och den episka "kärlek med förhinder" mellan Tailgate och Cyclonus.

Det är allt jag vill. Nnnnngggghhhhhh... men jag förstår att det är omöjligt. Lika bra att dra något gammalt över sig och bara lida i tystnad.

Och kanske är jag en nörd men är ni inte imponerade över att jag pratat om franska filosofer utan att en enda gång viskat "la fromage" i ert öra? Haha. Sååå yyyyyeeeeaaaaahhhhh...



* Please, sir, it's the law!

** Step away from the baguettes!

*** This is very terrible. Why is he speaking swedish and why are we speaking google translated french? This is the true hell on earth.

**** Why is she translating the translation to swedish and then english? It doesn't make any sense!

***** Also this is the last day before I retire.

****** You fool! You've doomed us all!

Inga kommentarer: