torsdag 15 augusti 2013

X antal konversationer jag aldrig haft, som jag har haft (på sätt och vis) och som jag kommer att ha och som bara skedde i mitt huvud

Människor som: Visste du att i japanska finns det ett enda ord för när solljuset silas genom trädens bladverk?

Och jag: Sssshhhh mitt barn ssssshhhhh...

Människor som: Men -

Och jag: Sssshhhhh... visste du att i svenskan finns det ett enda ord för ekollon?

Människor som: ...

Och jag: Det ordet är ekollon. *smeker människor över kinden, viskar ömma ord i deras öra och moonwalkar in i evigheten och vidare*

**

Människor som: Visste du att avokado egentligen är en frukt? Och att tomat egentligen är en vattenmelon som seglar på ett hav av möjligheter?

Och jag: Visste du att bananträd kan krypa?

Människor som: STFU.

Och jag: Nej, det är helt sant. Stephen Fry sa det.

Människor som: *osäkra på vad som är verklighet och dröm*

Och jag: *my work here is done*

**

Människor som: *går långsamt på en lång rad i en trappa i slussens tunnelbana*

Och jag: *flippar ur, flippar ur totalt* OM JAG VILLE GÅ LÅNGSAMT SKULLE JAG BO PÅ LANDET!

**

Människor som: Jag tänkte -

Och jag: Gör aldrig om det!!!! Hahaha!!!!

Människor som: ...

Och jag: Skämtet är att jag antyder att du är dum i huvudet. Det är okej. Du kan skratta åt mina skämt om du vill.

Människor som: ...

Och jag: Det här med att vara trevlig och rolig? Kan göra det med förbundna ögon. *stryker mig själv över kinden och viskar ömma ord i mitt öra, går baklänges in i en vägg*

**

Människor som: Gomorron, Hanna, hörde du att -

Och jag: JAG ÄLSKAR MEAN GIRLS MER ÄN LIVET SJÄLV DEN FILMEN ÄR BARA PERFEKT PÅ ALLA SÄTT OCH JAG VET INTE OM JAG KLARAR AV MER AV DET HÄR

Människor som: ...

Och jag: *andas tungt*

Människor som: Det är en bra film.

Och jag: Eller hur!?!?

*ser varandra djupt i ögonen*

Bästa Vänner För Evigt! Activate! *coola maskinljud*

Och jag viskar med en röst hes av alla dessa känslor: Four for you, Glenn Coco!

Människor som svarar med lika hes röst: You go, Glenn Coco!

Och i kör: And none for Gretchen Wieners!

Tillsammans rider vi förevigt in i solnedgången, alltid på väg mot nya äventyr. 

Och jag: Har förresten aldrig sett Titanic men ändå refererar jag till "paint me like one of your french girls". Hoppas att det inte är en dealbreaker för dig.

Människor som: *inser plötsligt att bästa vänner för evigt är för evigt*



Inga kommentarer: