lördag 22 oktober 2011

Ungdomens källa

Inget botar ett fall av konspiratorisk åldersnoja som en natt på stan (jag vet inte om den är helt botad... eftersom jag precis använde uttrycket "en natt på stan"... )

På stationen försökte jag köpa maltesers men automaten käkade bara upp mitt sms och gav mig inget tillbaka. Orkade inte köpa pommes då det regnade och jag kände inte riktigt för att gå och äta blöta strips.

Kom hem tillslut. Kände mig film noir eftersom det regnade och hade blodiga strumpbyxor efter att en dansant dam hade kört in sin klack i min häl.

Åt micrad lever och pasta. Talade högt i en tom lägenhet, oironiskt dessutom: "Denna växande och fertila kropp behöver JÄRN!"

Kände mig ung igen. Kände mig till och med feel good film.

Fast jag inser själv att jag är lite konstig.

Men om jag mår bra.

Och inte skadar någon annan (förutom djuren som en gång hade en lever)

Då borde det väl vara ok?

Inga kommentarer: